loading...

صنايع توليدي و خدماتي بهينه ساز

آموزش نقاشي ساختمان,نقاشي خانه,نقاشي ساختمان,آموزش ساخت بتونه,نقاشي منزل,رنگ آميزي ساختمان,آموزش نقاشي خانه,ملات گچ,انواع بتونه,ساخت بتونه,قيمت نقاشي ساختمان,نق

بازدید : 594
11 زمان : 1399:2

مراحل نقاشي خانه

انتخاب رنگ براي نقاشي خانه اولين مرحله است كه شما بايد انجام بدهيد و براي آن بايد با انواع رنگ و نقش وتاثير آن در نقاشي ساختمان آن تا حدودي آشنا باشيد. گاهي اوقات افراد براي رنگ‌آميزي ساختمان شان از سليقه‌هاي شخصي يا مدهاي روز استفاده مي‌كنند در حالي كه بازي با رنگ‌ها اگر از روي آگاهي نباشد، فرد را در دراز‌ مدت با مشكلات عمده‌اي مواجه خواهد كرد.

آموزش نقاشي خانه آموزش نقاشي خانه

در ادامه

در كشور مان به دليل عقب مانده گي صنعتي افراد ساختار شكن نيستند واصولا رنگهاي همگان پسند را انتخاب ميكنند اين امر باعث شده در انتخاب رنگ از تنوع كمتري برخوردار باشيم ،درصورتي كه انسانها ذاتا در انتخاب رنگ متفاوتند چگونه كه روح وروان آنها از هم متمايز است.

در ايران رنگ‌هاي سفيد، طوسي، آبي، استخواني بيشترين انتخاب را در رنگ‌آميزي ساختمان داشته و دارند، چكونه كه در سالهاي اخير رنگ لباس ها تغيير كرده ودر نقاشي ساختمان هم به تازگي به سمت رنگ‌هاي خاص‌تري همچون، صورتي، زرد، قرمز، نارنجي و زردچوبه‌اي ...هم كشيده شده‌اند كه بيشتر مربوط تاثير فرهنگي و آداب خانه داري از كشورهاي ديگر است.

آموزش نقاشي خانه آموزش نقاشي خانه

در آخر

با اين همه توصيف، اين رنگ‌ها به صورت واحد در خانه‌ها كار نمي‌شوند بلكه اغلب در كنار يك رنگ از چند رنگ ديگر هم استفاده مي‌شود تا تضاد يا همانندي‌اش سبب جلب توجه شود. نكته اساسي اينجاست كه بايد به چيدمان خانه، دكوراسيون، رنگ مبل‌ها، اندازه اتاق‌ها و ارتفاع سقف‌ها نور وروشنايي بيش از هر چيز ديگري توجه شود.علاوه بر اين‌ها رنگ‌ها بر روح و روان و رفتار مان اثر مي‌گذارند و اگر در دراز‌ مدت در پرتو رنگي خاص باشيم روحياتمان به سمت انرژي‌هاي نهاني آن رنگ متمايل خواهد شد.

آموزش نقاشي خانه آموزش نقاشي خانه

اثرات رنگ ها در روحيه انسان

رنگ‌ها اثرات درماني نيز دارند جعفر رضي‌پور، فوق‌ليسانس نقاشي و هنردرمانگر مدارس استثنايي تهران، بعضي از خواص رنگ‌ها را اين‌گونه برمي‌شمرد: رنگ سفيد در بنيه تمامي طيف‌ها نهفته و موجود است. رنگ سفيد متظاهر‌كننده احساسات‌ نبوغ و استعدادهاي بالقوه فرد بوده و رنگي است كه نبوغ و توانايي‌هاي فرد را تقويت كرده و براي تمامي بنيه رنگ‌ها مناسب تشخيص داده مي‌شود.

نقاشي خانه نقاشي خانه

در ادامه

اگر مي‌خواهيد رنگ خانه‌ تان در درمان عوارض روحي و جسمي‌تان موثر باشد، پيشنهاد ما اين است كه بهتر است با رنگ سفيد كار خود را شروع كنيد و با اين رنگ نيز كار خود را پايان بدهيد. رنگ قرمز يا سرخ رنگ سرخ بي‌ نهايت روح افزا و جان بخش است. زماني كه در مكاني با اين رنگ قرار مي‌گيريم، احساسات ما غليان مي‌يابند و آماده بروز آن‌ها در شيوه‌ها و شكل‌هاي متفاوت هستيم شايد به همين خاطر است كه از اين رنگ در طراحي سالن‌هاي تئاتر، موسيقي و سينما بهره مي‌برند.

نقاشي خانه نقاشي خانه

رنگ قرمز يا سرخ در نقاشي ساختمان

رنگ سرخ بي‌ نهايت روح افزا و جان بخش است. زماني كه در مكاني با اين رنگ قرار مي‌گيريم، احساسات ما غليان مي‌يابند و آماده بروز آن‌ها در شيوه‌ها و شكل‌هاي متفاوت هستيم شايد به همين خاطر است كه از اين رنگ در طراحي سالن‌هاي تئاتر، موسيقي و سينما بهره مي‌برند، اما اگر رنگ قرمز بيش از حد معمول و به دور از تضاد رنگي با ساير رنگ‌ ها مورد‌ استفاده قرار گيرد منجر به ناملايمات احساسي و افسردگي‌هاي ناپايدار مي‌ شود. باعث مي‌شود كه حرارت و دماي بدن انسان بيشتر شود و گردش خون و جريان آن را سريع تر مي‌سازد و براي افرادي كه داراي فشار خون پاييني هستند مفيد است.

رنگ قرمز در نقاشي ساختمان رنگ قرمز در نقاشي ساختمان

رنگ نارنجي در نقاشي ساختمان

اين رنگ با مشخصه بسيار شاخص و ساده خود، سمبل نشاط و شادماني و از طرفي نشانه دانش و آگاهي است. اين رنگ احساسات اجتماعي بودن و شدت را افزايش داده و فعاليت‌هاي اجتماعي را در افراد قوت مي‌بخشد. موثرترين بخش بدن انسان، سيستم عضلاني و ماهيچه‌هاي انسان است كه به سرعت از اين رنگ تاثير مي‌پذيرد.

به همين دليل مي‌توانيد در نقاشي ساختمان از آن براي رنگ‌آميزي اتاق نوجوانان و يا استخرهاي خانگي بهره ببريد. بياد داشته باشيد كه استفاده افراطي از رنگ نارنجي سبب نامتعادلي و ناهماهنگي در سيستم عصبي افراد مي‌شود و به همين دليل توصيه مي‌شود در نقاشي ساختمان از اين رنگ به همراه رنگ سبز يا آبي استفاده شود.

رنگ نارنجي در نقاشي خانه رنگ نارنجي در نقاشي خانه

رنگ سبز در نقاشي ساختمان

رنگ‌ سبز از جمله رنگ‌هايي است كه در جهان بيش از بقيه‌ رنگ‌ها ديده مي‌شود. رنگ سبز حالت آرام بخشي دارد و به عنوان سمبل شفقت و مهرباني و متعادل بودن روح و روان و رفتار به شمار مي‌رود. رنگ سبز روشن كه به طيف نوري آبي نزديك‌تر است، در بسياري از درمان‌ها مفيد واقع مي‌شود و بهترين رنگ براي درمان دردها محسوب مي‌شود.

كارشناسان مسائل اجتماعي معتقدند كه اگر جامعه‌اي بيشتر به اين رنگ گرايش داشته باشد، از آرامش و ثبات بهتري برخوردار است.در نقاشي ساختمان استفاده براي نماي ساختمان براي در و پنجره‌ها يا سقف‌هاي شيرواني رنگ سبز توصيه مي شود.

رنگ سبز در نقاشي منزل رنگ سبز در نقاشي منزل

رنگ آبي در نقاشي ساختمان

رنگ آبي حالت خنك‌ كنندگي سيستم انرژي را دارد و به طور كلي رنگي است كه حالت آرام‌ بخشي و استراحت‌ دهندگي را دارد. اين رنگ در انتظام بخشي سيستم تنفسي نيز مفيد واقع مي‌شود. از طرفي رنگ آبي باعث مي‌شود كه فشار خون بالا كاهش يابد و در رفع ناراحتي‌ها و بيماري‌هاي گلو و حنجره نيز مفيد واقع مي‌ شود.

استفاده از رنگ آبي در كنار رنگ‌هاي گرم باعث مي‌شود كه احساسات هنري و فكري فرد افزايش يابد و منبع مربوط به آن به طرز بسيار وسيعي به حركت در آيد. معمولا در ايران اين رنگ را براي اتاق‌ خواب به كار مي‌برند كه استفاده به جا و منطقي است.

رنگ آبي در رنگ آميزي ساختمان رنگ آبي در رنگ آميزي ساختمان

رنگ صورتي در نقاشي ساختمان

رنگ صورتي مطمئن‌ ترين و مناسب‌ترين رنگي است كه مي‌تواند با انرژي خود، احساسات مربوط به مهرباني، صراحت، عشق، اعتماد و ايمان را تقويت مي‌كند. به طور خلاصه رنگ‌ صورتي در رفع كدورت، ناراحتي‌هاي عصبي، خشم، آرامش بسيار مفيد بوده و حالت موثري دارد. اين رنگ مي‌تواند به درد اتاق دختر شما نيز بخورد، چرا كه علاقه دختران به اين رنگ اظهر من الشمس است.

رنگ صورتي در نقاشي ساختمان رنگ صورتي در نقاشي ساختمان

آماده سازي خانه براي نقاشي

اگر تصميم گرفته‌ ايد خودتان قلم مو را برداريد و در كنار دوستان يا اعضاي خانواده به كار نقاشي ساختمان بپردازيد، ابتدا تمام وسايل اتاق را جمع كنيد تابلوها را برداريد و پنجره‌ها را باز كنيد. با يك برس دسته بلند سقف و ديوارها را گردگيري كنيد. اگر رنگ ديوارها قابل شست‌ وشو است محلول آب ولرم و صابون و مقدار كمي مايع سفيد كننده را با اسفنج روي ديوار بكشيد و با دستمال تميز پاك كنيد. هر بار قسمت كوچكي از ديوار را تميز كنيد (حداكثر نيم متر مربع). مرز بين دو قسمت تميز شده را نيز هر بار تميز كنيد تا لكه به جا نماند.

نقاشي ساختمان نقاشي ساختمان

در ادامه

اگر تصميم گرفته‌ ايد خودتان قلم مو را برداريد و در كنار دوستان يا اعضاي خانواده به كار نقاشي ساختمان بپردازيد، ابتدا تمام وسايل اتاق را جمع كنيد تابلوها را برداريد و پنجره‌ها را باز كنيد. با يك برس دسته بلند سقف و ديوارها را گردگيري كنيد. اگر رنگ ديوارها قابل شست‌ وشو است محلول آب ولرم و صابون و مقدار كمي مايع سفيد كننده را با اسفنج روي ديوار بكشيد و با دستمال تميز پاك كنيد. هر بار قسمت كوچكي از ديوار را تميز كنيد (حداكثر نيم متر مربع). مرز بين دو قسمت تميز شده را نيز هر بار تميز كنيد تا لكه به جا نماند.

نقاشي خانه

نقاشي خانه

پس از لكه گيري

پس از اين مرحله نوبت گرفتن لكه‌هاي احتمالي سطوح است. براي اين كار شما به مقداري گچ درزگيري كناف يا گچ كشته و يك عدد كاردك نياز داريد كه همه در ابزار فروشي‌ها يافت مي‌شوند.
گچ كشته را كف دست بگيريد و با كاردك آن را روي لكه‌ها و افتادگي‌هاي گچي ديوار بماليد. سطح را در پايان هر لكه گيري كاملا صاف كنيد؛ چرا كه اگر گچ خشك شود كندن آن بسيار مشكل خواهد بود. وقتي كليه سطوح لكه‌ گيري شدند مي‌توانيد از يك سمباته نرم براي صيقل ناصافي‌هاي احتمالي استفاده كنيد.

نقاشي خانه نقاشي خانه

آماده سازي رنگ

اگر تصميم داريد رنگ روغني به كار ببريد از باز بودن كامل پنجره‌ها مطمئن شويد؛ چرا كه تينر افزوده شده به رنگ روغن بوي بسيار نامطبوع و ماندگاري دارد. ديوارهاي اتاق‌ها بهتر است با رنگ پلاستيك رنگ شوند، اما اگر بچه كوچكتان از ديوارها به عنوان دفترچه نقاشي استفاده مي‌كند، رنگ روغن گزينه مناسب‌ تري است.نگ را در يك ظرف جداگانه ريخته و بنا به دستورالعمل آن، آن را روان كنيد.

krفراموش نكنيد كه رنگ خوب و يكنواخت مخلوط شده باشد، غلظت آن كافي بوده و در هر مرتبه رنگ‌آميزي، جهت حركت قلم مو يا غلتك يكسان باشد؛ نه اينكه يك قلم از بالا به پايين و قلم بعدي از چپ به راست حركت كند. براي پوشش بهتر، يك دست رنگ از يك جهت و دست بعدي عمود بر آن اجرا مي‌شود.

نقاشي منزل

نقاشي منزل

روشي تازه براي ساخت بتونه

براي ساخت بتونه اي كه ترك نخورد بهتر است به مواد بتونه شكر و سفيده تخم مرغ اضافه كنيد . هم بسيار محكم مي شود و هم ترك نمي خورد. همه كارهايي كه در بالا گفته شده را مي توان انجام داد، اما راحت تر است كه بتونه را آماده تهيه كنيد. براي رفع لكه هايي كه به صورت ترك هاي ريز هستند بايد از بتونه استفاده كنيم كه در ادامه به روش ساخت بتونه و نحوه ترميم ترك مي پردازيم.

ساخت بتونه ساخت بتونه

انواع مختلف بتونه

1- بتونه روغني

بتونه روغني براي ديوارهايي كه رنگ روغني دارند استفاده مي شوند كه روش ساخت آن بدين شرح است :

مقداري روغن الف و پودر مل اضافه ميكنيم كه البته در ادامه بايد رنگ روغني به آن اضافه كرد. نكته اي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه بايد از رنگ روغن براق استفاده كنيم. در غير اينصورت بتونه حالت چروك مانند مي شود. اضافه كردن روغن الف الزامي و حتمي نيست. در اين مرحله ديگر بتونه ي روغني آماده است. تركي را كه بر روي ديوار مشاهده مي كنيد و اينكه با رنگ روغني به وجود آمده ، براي رفع آن بايد ابتدا با نوك كاردك مقداري آن ار تراش داد. اين درز براي آن است كه بتونه به ديوار نفوذ كند.

بتونه روغني

بتونه روغني

2- بتونه معمولي

كه اين نوع بتونه معمولا از بيرون بصورت آماده تهيه مي شود.

بتونه معمولي[/caption]

روش ساخت بتونه

همانطور كه مي بينيد ابتدا پودر مل را روي تخته در مرحله بعد مقداريبتونه معمولي آب ريخته و آن را با آب مخلوط مي كنيم ريخته در اين مرحله بتونه رنگ پلاستيك آماده است كه اين بتونه براي ديوارهاي با رنگ پلاستيك كاربرد دارد كه بيشتر هم سقف را با آن رنگ پوشش مي دهند براي رفع آن بايد با ملات گچ آن را پوشاند و در مرحله بعد بايد بتونه روي گچ كشيد.

ساختن بتونه

ساختن بتونه

روش ساخت ملات گچ

  • ابتدا مقداري آب داخل استانبولي ريخته و بعد گچ را به آب اضافه مي كنيم و حدود 10 الي 15دقيقه صبر مي كنيم تا خودش را بگيرد.
  • حال بايد با ملات روي لكه را بپوشانيم پس از كشيدن بعد از 24 ساعت روي ان را با سمباده ساب مي زنيم ، بعد بتونه درست مي كنيم.
  • ملات گچ بايد به مدت 1 روز صبر كنيد تا ملات خشك شود پودر مل را روي تخته ريخته
  • وسط پودر را باز كرده بعد رنگ روغني براق را به آن اضافه و بعد آب را اضافه كرده و آن ها را مخلوط مي كنيم و اضافه مي كنيم، در مرحله بعد بايد با كاردك بتونه را روي ملات گچي كه خشك شده بكشيم.
  • بعد از بتونه هم بايد 1 شبانه روز صبر كنيم تا بتونه خشك شود.
  • در مرحله بعد روي بتونه ار سمباده مي زنيم و سپس روي آنرا با يك پارچه تميز پاك مي كنيم تا گرد و خاك آن گرفته شود و وقتي رنگ روي بتونه مي آيد حالت زبري نداشته باشد و ديوار آماده رنگ زدن است.

ملات گچ ملات گچ

انواع بتونه

بتونه شيشه

كه از مخلوط پودر كربنات كلسيم و روغن كتان تهيه مي‌شود و در هوا نسبتاً به سرعت خشك و سخت مي‌شود. اما پس از سخت شدن، دوباره در روغن كتان به صورت خمير نرم و قابل استفاده در مي‌آيد.

بتونه آبي

كه در تهيه آكواريم مصرف دارد و از مخلوط كردن پودر اكسيد سرب (Pbo) با روغن كتان بدست مي‌آيند.

بتونه گليسيرين و اكسيد سرب

از اختلاط اكسيد سرب و گلسيرين تهيه مي‌شود و در مقابل آب، اسيد و قليا مقاوم است و پس از 45 دقيقه سفت مي‌شود و براي بتونه كردن چوب، شيشه، چيني، سراميك و اشياي سنگي مصرف دارد.

گرد بتونه

كه به صورت آرد سفيد رنگي شامل چهار قسمت گچ پخته و يك قسمت صمغ عربي است و در موقع استفاده، آن را در آب و يا محلول اسيد بوريك به صورت خمير در مي‌آورند و با آن اشياي ظريف ساخته شده از سنگ سفيد، چيني، و شاخ سفيد را بتونه مي‌كنند.

بتونه كاري

بتونه كاري

مراحل نقاشي خانه

انتخاب رنگ براي نقاشي خانه اولين مرحله است كه شما بايد انجام بدهيد و براي آن بايد با انواع رنگ و نقش وتاثير آن در نقاشي ساختمان آن تا حدودي آشنا باشيد. گاهي اوقات افراد براي رنگ‌آميزي ساختمان شان از سليقه‌هاي شخصي يا مدهاي روز استفاده مي‌كنند در حالي كه بازي با رنگ‌ها اگر از روي آگاهي نباشد، فرد را در دراز‌ مدت با مشكلات عمده‌اي مواجه خواهد كرد.

آموزش نقاشي خانه آموزش نقاشي خانه

در ادامه

در كشور مان به دليل عقب مانده گي صنعتي افراد ساختار شكن نيستند واصولا رنگهاي همگان پسند را انتخاب ميكنند اين امر باعث شده در انتخاب رنگ از تنوع كمتري برخوردار باشيم ،درصورتي كه انسانها ذاتا در انتخاب رنگ متفاوتند چگونه كه روح وروان آنها از هم متمايز است.

در ايران رنگ‌هاي سفيد، طوسي، آبي، استخواني بيشترين انتخاب را در رنگ‌آميزي ساختمان داشته و دارند، چكونه كه در سالهاي اخير رنگ لباس ها تغيير كرده ودر نقاشي ساختمان هم به تازگي به سمت رنگ‌هاي خاص‌تري همچون، صورتي، زرد، قرمز، نارنجي و زردچوبه‌اي ...هم كشيده شده‌اند كه بيشتر مربوط تاثير فرهنگي و آداب خانه داري از كشورهاي ديگر است.

آموزش نقاشي خانه آموزش نقاشي خانه

در آخر

با اين همه توصيف، اين رنگ‌ها به صورت واحد در خانه‌ها كار نمي‌شوند بلكه اغلب در كنار يك رنگ از چند رنگ ديگر هم استفاده مي‌شود تا تضاد يا همانندي‌اش سبب جلب توجه شود. نكته اساسي اينجاست كه بايد به چيدمان خانه، دكوراسيون، رنگ مبل‌ها، اندازه اتاق‌ها و ارتفاع سقف‌ها نور وروشنايي بيش از هر چيز ديگري توجه شود.علاوه بر اين‌ها رنگ‌ها بر روح و روان و رفتار مان اثر مي‌گذارند و اگر در دراز‌ مدت در پرتو رنگي خاص باشيم روحياتمان به سمت انرژي‌هاي نهاني آن رنگ متمايل خواهد شد.

آموزش نقاشي خانه آموزش نقاشي خانه

اثرات رنگ ها در روحيه انسان

رنگ‌ها اثرات درماني نيز دارند جعفر رضي‌پور، فوق‌ليسانس نقاشي و هنردرمانگر مدارس استثنايي تهران، بعضي از خواص رنگ‌ها را اين‌گونه برمي‌شمرد: رنگ سفيد در بنيه تمامي طيف‌ها نهفته و موجود است. رنگ سفيد متظاهر‌كننده احساسات‌ نبوغ و استعدادهاي بالقوه فرد بوده و رنگي است كه نبوغ و توانايي‌هاي فرد را تقويت كرده و براي تمامي بنيه رنگ‌ها مناسب تشخيص داده مي‌شود.

نقاشي خانه نقاشي خانه

در ادامه

اگر مي‌خواهيد رنگ خانه‌ تان در درمان عوارض روحي و جسمي‌تان موثر باشد، پيشنهاد ما اين است كه بهتر است با رنگ سفيد كار خود را شروع كنيد و با اين رنگ نيز كار خود را پايان بدهيد. رنگ قرمز يا سرخ رنگ سرخ بي‌ نهايت روح افزا و جان بخش است. زماني كه در مكاني با اين رنگ قرار مي‌گيريم، احساسات ما غليان مي‌يابند و آماده بروز آن‌ها در شيوه‌ها و شكل‌هاي متفاوت هستيم شايد به همين خاطر است كه از اين رنگ در طراحي سالن‌هاي تئاتر، موسيقي و سينما بهره مي‌برند.

نقاشي خانه نقاشي خانه

رنگ قرمز يا سرخ در نقاشي ساختمان

رنگ سرخ بي‌ نهايت روح افزا و جان بخش است. زماني كه در مكاني با اين رنگ قرار مي‌گيريم، احساسات ما غليان مي‌يابند و آماده بروز آن‌ها در شيوه‌ها و شكل‌هاي متفاوت هستيم شايد به همين خاطر است كه از اين رنگ در طراحي سالن‌هاي تئاتر، موسيقي و سينما بهره مي‌برند، اما اگر رنگ قرمز بيش از حد معمول و به دور از تضاد رنگي با ساير رنگ‌ ها مورد‌ استفاده قرار گيرد منجر به ناملايمات احساسي و افسردگي‌هاي ناپايدار مي‌ شود. باعث مي‌شود كه حرارت و دماي بدن انسان بيشتر شود و گردش خون و جريان آن را سريع تر مي‌سازد و براي افرادي كه داراي فشار خون پاييني هستند مفيد است.

رنگ قرمز در نقاشي ساختمان رنگ قرمز در نقاشي ساختمان

رنگ نارنجي در نقاشي ساختمان

اين رنگ با مشخصه بسيار شاخص و ساده خود، سمبل نشاط و شادماني و از طرفي نشانه دانش و آگاهي است. اين رنگ احساسات اجتماعي بودن و شدت را افزايش داده و فعاليت‌هاي اجتماعي را در افراد قوت مي‌بخشد. موثرترين بخش بدن انسان، سيستم عضلاني و ماهيچه‌هاي انسان است كه به سرعت از اين رنگ تاثير مي‌پذيرد.

به همين دليل مي‌توانيد در نقاشي ساختمان از آن براي رنگ‌آميزي اتاق نوجوانان و يا استخرهاي خانگي بهره ببريد. بياد داشته باشيد كه استفاده افراطي از رنگ نارنجي سبب نامتعادلي و ناهماهنگي در سيستم عصبي افراد مي‌شود و به همين دليل توصيه مي‌شود در نقاشي ساختمان از اين رنگ به همراه رنگ سبز يا آبي استفاده شود.

رنگ نارنجي در نقاشي خانه رنگ نارنجي در نقاشي خانه

رنگ سبز در نقاشي ساختمان

رنگ‌ سبز از جمله رنگ‌هايي است كه در جهان بيش از بقيه‌ رنگ‌ها ديده مي‌شود. رنگ سبز حالت آرام بخشي دارد و به عنوان سمبل شفقت و مهرباني و متعادل بودن روح و روان و رفتار به شمار مي‌رود. رنگ سبز روشن كه به طيف نوري آبي نزديك‌تر است، در بسياري از درمان‌ها مفيد واقع مي‌شود و بهترين رنگ براي درمان دردها محسوب مي‌شود.

كارشناسان مسائل اجتماعي معتقدند كه اگر جامعه‌اي بيشتر به اين رنگ گرايش داشته باشد، از آرامش و ثبات بهتري برخوردار است.در نقاشي ساختمان استفاده براي نماي ساختمان براي در و پنجره‌ها يا سقف‌هاي شيرواني رنگ سبز توصيه مي شود.

رنگ سبز در نقاشي منزل رنگ سبز در نقاشي منزل

رنگ آبي در نقاشي ساختمان

رنگ آبي حالت خنك‌ كنندگي سيستم انرژي را دارد و به طور كلي رنگي است كه حالت آرام‌ بخشي و استراحت‌ دهندگي را دارد. اين رنگ در انتظام بخشي سيستم تنفسي نيز مفيد واقع مي‌شود. از طرفي رنگ آبي باعث مي‌شود كه فشار خون بالا كاهش يابد و در رفع ناراحتي‌ها و بيماري‌هاي گلو و حنجره نيز مفيد واقع مي‌ شود.

استفاده از رنگ آبي در كنار رنگ‌هاي گرم باعث مي‌شود كه احساسات هنري و فكري فرد افزايش يابد و منبع مربوط به آن به طرز بسيار وسيعي به حركت در آيد. معمولا در ايران اين رنگ را براي اتاق‌ خواب به كار مي‌برند كه استفاده به جا و منطقي است.

رنگ آبي در رنگ آميزي ساختمان رنگ آبي در رنگ آميزي ساختمان

رنگ صورتي در نقاشي ساختمان

رنگ صورتي مطمئن‌ ترين و مناسب‌ترين رنگي است كه مي‌تواند با انرژي خود، احساسات مربوط به مهرباني، صراحت، عشق، اعتماد و ايمان را تقويت مي‌كند. به طور خلاصه رنگ‌ صورتي در رفع كدورت، ناراحتي‌هاي عصبي، خشم، آرامش بسيار مفيد بوده و حالت موثري دارد. اين رنگ مي‌تواند به درد اتاق دختر شما نيز بخورد، چرا كه علاقه دختران به اين رنگ اظهر من الشمس است.

رنگ صورتي در نقاشي ساختمان رنگ صورتي در نقاشي ساختمان

آماده سازي خانه براي نقاشي

اگر تصميم گرفته‌ ايد خودتان قلم مو را برداريد و در كنار دوستان يا اعضاي خانواده به كار نقاشي ساختمان بپردازيد، ابتدا تمام وسايل اتاق را جمع كنيد تابلوها را برداريد و پنجره‌ها را باز كنيد. با يك برس دسته بلند سقف و ديوارها را گردگيري كنيد. اگر رنگ ديوارها قابل شست‌ وشو است محلول آب ولرم و صابون و مقدار كمي مايع سفيد كننده را با اسفنج روي ديوار بكشيد و با دستمال تميز پاك كنيد. هر بار قسمت كوچكي از ديوار را تميز كنيد (حداكثر نيم متر مربع). مرز بين دو قسمت تميز شده را نيز هر بار تميز كنيد تا لكه به جا نماند.

نقاشي ساختمان نقاشي ساختمان

در ادامه

اگر تصميم گرفته‌ ايد خودتان قلم مو را برداريد و در كنار دوستان يا اعضاي خانواده به كار نقاشي ساختمان بپردازيد، ابتدا تمام وسايل اتاق را جمع كنيد تابلوها را برداريد و پنجره‌ها را باز كنيد. با يك برس دسته بلند سقف و ديوارها را گردگيري كنيد. اگر رنگ ديوارها قابل شست‌ وشو است محلول آب ولرم و صابون و مقدار كمي مايع سفيد كننده را با اسفنج روي ديوار بكشيد و با دستمال تميز پاك كنيد. هر بار قسمت كوچكي از ديوار را تميز كنيد (حداكثر نيم متر مربع). مرز بين دو قسمت تميز شده را نيز هر بار تميز كنيد تا لكه به جا نماند.

نقاشي خانه

نقاشي خانه

پس از لكه گيري

پس از اين مرحله نوبت گرفتن لكه‌هاي احتمالي سطوح است. براي اين كار شما به مقداري گچ درزگيري كناف يا گچ كشته و يك عدد كاردك نياز داريد كه همه در ابزار فروشي‌ها يافت مي‌شوند.
گچ كشته را كف دست بگيريد و با كاردك آن را روي لكه‌ها و افتادگي‌هاي گچي ديوار بماليد. سطح را در پايان هر لكه گيري كاملا صاف كنيد؛ چرا كه اگر گچ خشك شود كندن آن بسيار مشكل خواهد بود. وقتي كليه سطوح لكه‌ گيري شدند مي‌توانيد از يك سمباته نرم براي صيقل ناصافي‌هاي احتمالي استفاده كنيد.

نقاشي خانه نقاشي خانه

آماده سازي رنگ

اگر تصميم داريد رنگ روغني به كار ببريد از باز بودن كامل پنجره‌ها مطمئن شويد؛ چرا كه تينر افزوده شده به رنگ روغن بوي بسيار نامطبوع و ماندگاري دارد. ديوارهاي اتاق‌ها بهتر است با رنگ پلاستيك رنگ شوند، اما اگر بچه كوچكتان از ديوارها به عنوان دفترچه نقاشي استفاده مي‌كند، رنگ روغن گزينه مناسب‌ تري است.نگ را در يك ظرف جداگانه ريخته و بنا به دستورالعمل آن، آن را روان كنيد.

krفراموش نكنيد كه رنگ خوب و يكنواخت مخلوط شده باشد، غلظت آن كافي بوده و در هر مرتبه رنگ‌آميزي، جهت حركت قلم مو يا غلتك يكسان باشد؛ نه اينكه يك قلم از بالا به پايين و قلم بعدي از چپ به راست حركت كند. براي پوشش بهتر، يك دست رنگ از يك جهت و دست بعدي عمود بر آن اجرا مي‌شود.

نقاشي منزل

نقاشي منزل

روشي تازه براي ساخت بتونه

براي ساخت بتونه اي كه ترك نخورد بهتر است به مواد بتونه شكر و سفيده تخم مرغ اضافه كنيد . هم بسيار محكم مي شود و هم ترك نمي خورد. همه كارهايي كه در بالا گفته شده را مي توان انجام داد، اما راحت تر است كه بتونه را آماده تهيه كنيد. براي رفع لكه هايي كه به صورت ترك هاي ريز هستند بايد از بتونه استفاده كنيم كه در ادامه به روش ساخت بتونه و نحوه ترميم ترك مي پردازيم.

ساخت بتونه ساخت بتونه

انواع مختلف بتونه

1- بتونه روغني

بتونه روغني براي ديوارهايي كه رنگ روغني دارند استفاده مي شوند كه روش ساخت آن بدين شرح است :

مقداري روغن الف و پودر مل اضافه ميكنيم كه البته در ادامه بايد رنگ روغني به آن اضافه كرد. نكته اي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه بايد از رنگ روغن براق استفاده كنيم. در غير اينصورت بتونه حالت چروك مانند مي شود. اضافه كردن روغن الف الزامي و حتمي نيست. در اين مرحله ديگر بتونه ي روغني آماده است. تركي را كه بر روي ديوار مشاهده مي كنيد و اينكه با رنگ روغني به وجود آمده ، براي رفع آن بايد ابتدا با نوك كاردك مقداري آن ار تراش داد. اين درز براي آن است كه بتونه به ديوار نفوذ كند.

بتونه روغني

بتونه روغني

2- بتونه معمولي

كه اين نوع بتونه معمولا از بيرون بصورت آماده تهيه مي شود.

بتونه معمولي[/caption]

روش ساخت بتونه

همانطور كه مي بينيد ابتدا پودر مل را روي تخته در مرحله بعد مقداريبتونه معمولي آب ريخته و آن را با آب مخلوط مي كنيم ريخته در اين مرحله بتونه رنگ پلاستيك آماده است كه اين بتونه براي ديوارهاي با رنگ پلاستيك كاربرد دارد كه بيشتر هم سقف را با آن رنگ پوشش مي دهند براي رفع آن بايد با ملات گچ آن را پوشاند و در مرحله بعد بايد بتونه روي گچ كشيد.

ساختن بتونه

ساختن بتونه

روش ساخت ملات گچ

  • ابتدا مقداري آب داخل استانبولي ريخته و بعد گچ را به آب اضافه مي كنيم و حدود 10 الي 15دقيقه صبر مي كنيم تا خودش را بگيرد.
  • حال بايد با ملات روي لكه را بپوشانيم پس از كشيدن بعد از 24 ساعت روي ان را با سمباده ساب مي زنيم ، بعد بتونه درست مي كنيم.
  • ملات گچ بايد به مدت 1 روز صبر كنيد تا ملات خشك شود پودر مل را روي تخته ريخته
  • وسط پودر را باز كرده بعد رنگ روغني براق را به آن اضافه و بعد آب را اضافه كرده و آن ها را مخلوط مي كنيم و اضافه مي كنيم، در مرحله بعد بايد با كاردك بتونه را روي ملات گچي كه خشك شده بكشيم.
  • بعد از بتونه هم بايد 1 شبانه روز صبر كنيم تا بتونه خشك شود.
  • در مرحله بعد روي بتونه ار سمباده مي زنيم و سپس روي آنرا با يك پارچه تميز پاك مي كنيم تا گرد و خاك آن گرفته شود و وقتي رنگ روي بتونه مي آيد حالت زبري نداشته باشد و ديوار آماده رنگ زدن است.

ملات گچ ملات گچ

انواع بتونه

بتونه شيشه

كه از مخلوط پودر كربنات كلسيم و روغن كتان تهيه مي‌شود و در هوا نسبتاً به سرعت خشك و سخت مي‌شود. اما پس از سخت شدن، دوباره در روغن كتان به صورت خمير نرم و قابل استفاده در مي‌آيد.

بتونه آبي

كه در تهيه آكواريم مصرف دارد و از مخلوط كردن پودر اكسيد سرب (Pbo) با روغن كتان بدست مي‌آيند.

بتونه گليسيرين و اكسيد سرب

از اختلاط اكسيد سرب و گلسيرين تهيه مي‌شود و در مقابل آب، اسيد و قليا مقاوم است و پس از 45 دقيقه سفت مي‌شود و براي بتونه كردن چوب، شيشه، چيني، سراميك و اشياي سنگي مصرف دارد.

گرد بتونه

كه به صورت آرد سفيد رنگي شامل چهار قسمت گچ پخته و يك قسمت صمغ عربي است و در موقع استفاده، آن را در آب و يا محلول اسيد بوريك به صورت خمير در مي‌آورند و با آن اشياي ظريف ساخته شده از سنگ سفيد، چيني، و شاخ سفيد را بتونه مي‌كنند.

بتونه كاري

بتونه كاري

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 3

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 10
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 99
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 112
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 623
  • بازدید کلی : 44770
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی