loading...

صنايع توليدي و خدماتي بهينه ساز

سرويس و نگهداري آسانسور، تعمير آسانسور، تعميرات آسانسور، تعمير و نگهداري آسانسور، سرويس آسانسور، سرويس و نگهداري آسانسور غرب تهران،بازساري آسانسور

بازدید : 337
11 زمان : 1399:2

سرويس و نگهداري آسانسور

تلفن تماس بهينه ساز

سرويس و نگهداري آسانسور :

سرويس و نگهداري آسانسور عبارتست از بازييني كلي قطعات نصب شده و نظارت مستمر بر عملكرد كلي سيستم پس از نصب آسانسور. بطور كلي هيچ سيستم يا مكانيزمي وجود ندارد كه نيازمند سرويس و نگهداري و بازبيني دوره اي نباشد به ويژه سيستمهايي كه ايمني آنها نقش اساسي در عملكرد كلي سيستم ايفا مي نمايد و خرابي آنها باعث خطرات احتمالي جاني مي گردد. از اينرو اهميت سرويس و نگهداري آسانسور كمتر از اهميت نصب آسانسورنبوده و يك آسانسور صرفنظر از نوع آن و شركت سازنده آن ، مي بايست بطور منظم و حداقل ماهانه يك بار توسط شخص يا اشخاص متخصص تحت بازرسي منظم قرار گيرد.

سرويس و نگهداري آسانسور

تعميرات آسانسور :

سرويس و نگهداري آسانسور را از لحاظ توجيه پذيري اقتصادي نيز مي توان بررسي نمود. بطور كلي بديهي است اگر قطعه يا قطعاتي در شرف خرابي يا آستانه فرسودگي قرار بگيرند در صورتيكه به موقع تعويض يا تعمير نگردند احتمالا باعث اختلال در عملكرد قطعات ديگر نيز خواهند بود، و يا ممكن است خرابي آنها صدمات جبران ناپذيري به كل سيستم وارد نمايد. حتي وقوع خطرات جاني در بدترين حالت ممكن است. فرض كنيد طنابهاي فولادي (wire ropes) آسانسور يا همان سيم بكسل آسانسور در آستانه فرسودگي قرار گرفته است . اين فرسودگي و يا خوردگي سيم بكسلها باعث خوردگي فلكه هاي كششي موتور و هرزگرد مي شود بنابراين فلكه هاي كششي نيز در معرض فرسودگي قرار ميگيرند و در حالتيكه ترمز ايمني آسانسور (پاراشوت) فعال و تنظيم نباشد پارگي سيم بكسل باعث سقوط آسانسور شده و منجر به آسيب هاي جبران ناپذير جاني و مالي خواهد بود.

تعميرات آسانسور

بنابر مطالب فوق از لحاظ توجيه پذيري اقتصادي و از لحاظ ايمني و منطقي يك آسانسور صرف نظر از نوع و شركت سازنده ميبايست بطور منظم و حداقل ماهانه يك بار توسط شركتهاي داراي صلاحيت، تحت بازرسي منظم قرار گيرد.

تعمير آسانسور :

واحد سرويس و نگهداري بهينه ساز متشكل از سرويسكاران آموزش ديده و مجرب است،كه با تمام تجهيزات در تهران و شهرستانهاي حومه، آماده ارائه خدمات و سرويس در اسرع وقت بوده و رفع هر گونه خرابي و اجراي نگهداري پيشگيرانه در جهت افزايش عمر و كارايي دستگاه را بر عهده دارد. اين مجموعه با دارا بودن انبار قطعات قابليت ارائه خدمات سرويس ، نگهداري و جنرال سرويس حتي در ايام تعطيل را نيز دارد. سرويس و بازرسي در مجموعه فني مهندسي فرپان بر اساس چك ليست شركت صورت مي گيرد و از جمله خدمات قابل ارائه در اين مجموعه به اختصار مي توان گفت:

سرويس و نگهداري آسانسور مطابق با استاندارد بين المللي EN-81 آسانسورسرويس و نگهداري آسانسورهاي خاص، گيرلس، هيدروليك و پكيج هاي خارجيارائه چك ليست سرويس و نگهداري آسانسور به مدير ساختماناجراي جنرال سرويس (General Service) در ابتداي قرارداد سرويس و نگهداري آسانسورگارانتي قطعات نصب شده تحت پوشش قرارداد سرويس و نگهداري آسانسوراجراي تعميرات دوره اي توسط پرسنل متخصص و با تجربه شركتارائه خدمات پشتيباني و آموزش از طريق وب سايت (سيستم مشتريان)ارائه خدمات به ساختمانهاي خاص و پر ترافيك توسط سرويسكار مقيمارائه خدمات سرويس و نگهداري آسانسور به طور منظم و On timeرفع خرابي در اسرع وقت ارائه خدمات سرويس ، نگهداري و جنرال سرويس حتي در ايام تعطيل

تعمير آسانسور

چك ليست سرويس و نگهداري آسانسور:

در هر بازرسي ماهانه و ادواري، آسانسور بر اساس يك چك ليست بازرسي شده و وضعيت موارد موجود در چك ليست به مدير ساختمان ارائه مي گردد و تعميرات بر اساس سوابق چك ليست آسانسور صورت ميگيرد.

سرويس آسانسور

موتورخانه آسانسور:

بررسي دماي متوسط موتورخانه و سيستم ترموستات موتور آسانسور بررسي استحكام شاسي پايه موتوربازديد فيوزها و اتصالات جعبه سه فاز و سيستم ارتبازديد و تعويض روغن گيربكس موتور آسانسوربازديد شفت موتور و گيربكس آسانسوربازديد شيارهاي سيم بكسل فلكه كششي موتور و هرزگردهاتنظيم ترمز موتور و بازديد لنت ترمز موتور آسانسوربازديد سيم بكسل هاي آسانسورنظافت موتورخانه نظافت داخل موتور ژنراتور و فن موتور آسانسوربازديد گاورنر و اتصالات گاورنر آسانسوربازديد ترمينالها، اتصالات و قطعات تابلو فرمان آسانسورتست سيستم نجات اضطراري و دشارژ باطري هاي نجات اضطراري آسانسور

تعمير آسانسور

چاه آسانسور:

بازديد ميكروسوئيچهاي Limit حد و دور اندازهاي آسانسوربازديد و روغن كاري ريلهاي آسانسوربررسي كشش ارتجاعي سيم بكسلهاي آسانسوربازديد كابلهاي آسانسوربازديد روشنايي چاه آسانسوربازديد لقمه هاي ريل كابين و وزنه آسانسور بازديد زنجير تعادل زير قاب وزنه و كابين آسانسوربازديد كرپي ها و سربكسلهاي آسانسوربازديد اتصالات سيم بكسل به كابين و قاب وزنه آسانسوربررسي كفشكهاي كابين و وزنه آسانسور بررسي روغندانهاي آسانسور بررسي ترمز ايمني پاراشوت و اتصالات ميله پاراشوت به سيم بكسل گاورنر آسانسوربررسي اتصالات و پيچ و مهره هاي يوك كابين آسانسوربازديد سنسور آهنربا و آهنرباهاي آسانسور بررسي اتصالات، ترمينالها و دكمه هاي جعبه revision آسانسوربازديد ضربه گير (بافرها) كابين و قاب وزنه آسانسور بازديد گاورنر پايين و استپ قارچي چاهك پايين آسانسور

سرويس و نگهداري آسانسور

درب هاي طبقات لولايي آسانسور:

بازديد قفلها، بازديد كنتاكتهاي درب، بازديد مگنت درب بازكن، بازديد فنر درب ها، بازديد ديكتاتورها، تنظيم دربها، روغن كاري لولاهاي دربها

درب آسانسور

درب هاي طبقات تمام اتوماتيك آسانسور :

بازديد قفلها، بازديد كنتاكهاي درب، بازديد كفشكهاي زير درب، نظافت شيارهاي درب، بازديد مكانيزم و موتور سردرب

درب تمام اتوماتيك آسانسور

كابين و طبقات آسانسور:

بازديد كابين و طبقات آسانسور

بازديد شستي احضار طبقات، بازديد شستي احضار كابين، بازديد روشنايي كابين، بازديد فن و كليد فن، بازديد موزيك و اعلام طبقات، بازديد صفحه نمايش شستي كابين، بازديد عملكرد درب كابين آسانسور

كابين آسانسور

جنرال سرويس آسانسور :

جنرال سرويس آسانسور در واقع عملياتي است كه در شروع فرآيند سرويس و نگهداري آسانسور توسط يك شركت خاص جهت شناسايي ، رفع اساسي عيوب و انطباق كل مجموعه با اصول استاندارد، انجام مي شود. اين عمليات بسته به وضعيت آسانسور ممكن است شامل (اورهال overhaul - تعميرات) يا بازسازي اساسي و يا شامل تنظيمات سطحي و معمولي يك آسانسور باشد.

كابين آسانسور

عموما سرويس و نگهداري يك آسانسور بدون جنرال سرويس امكان پذير نيست ، فرض كنيد يك آسانسور به دليل نقص فني در سيستم مكانيكي ، باعث مراجعه متعدد سرويسكار در فواصل زماني كوتاه جهت رفع خرابي آسانسور مي گردد، اگر سرويسكار نسبت به رفع اساسي مشكل مربوطه اقدام نكند، زحمات و مراجعات مكرر ادامه داشته و اين مسئله باعث ضرر طرفين (سرويسكار و ساكنين ساختمان) خواهد بود. بنابراين عمليات اساسي و كلي مورد نياز براي رفع خرابي در قالب جنرال سرويس تعريف مي گردد.

سرويس آسانسور

جنرال سرويس آسانسور

جنرال سرويس آسانسور ممكن است شامل بازسازي يك آسانسور نيز باشد. در واقع اگر مجموع قطعات يك آسانسور دچار فرسودگي شده و به پايان عمر خود نزديك شود قبل از بروز فاجعه مي بايست نسبت به تعويض ، نوسازي و ارتقاء قطعات آن اقدام نمود. در حقيقت اين امر زماني اتفاق مي افتد كه تعميرات و تعويض جزئي و داخلي قطعات در حالت كلي مقرون به صرفه و منطقي نبوده و صرفا تعويض كامل قطعات عمدتا مطلوب خواهد بود.

تعميرات آسانسور

مهمترين و اساسي ترين بخش از مقوله جنرال سرويس (همچنين خود عمليات سرويس و نگهداري آسانسور) شناسايي عوامل پيدا و پنهان محيطي و داخلي در فرسايش مكانيكي و الكتريكي قطعات آسانسور بوده كه اين قطعات به دليل وجود اين عوامل بطور مداوم در معرض تخريب، خوردگي و فرسودگي هستند. از اينرو آشنايي با مواد اوليه، نحوه ساخت و عملكرد كلي آنها جزء ضروري و لاينفك رفع عيوب مي باشد. نتيجه گيري منطقي اين است كه همواره انتخاب نوع قطعات و نحوه نصب آنها چه در جنرال سرويس و چه در نصب آسانسورتعيين كننده كيفيت و هزينه هاي سرويس و نگهداري و ميزان رضايت خود ساكنين از آسانسور خواهد بود.

آسانسور

فاكتورهايي كه در جنرال سرويس توسط يك شركت مورد ارزيابي قرار مي گيرد عبارتند از:

رعايت استانداردها و ضرايب ايمنيتناسب و هماهنگي در انتخاب تجهيزات با نيازهاي كاربرانمسئوليت پذيري و ايفاي تعهدات چه در جنرال سرويس و چه در سرويس نگهداري قطعاتدوام و عمر تجهيزات انتخابيكاهش هزينه هاي سرويس و نگهداري و خدمات پس از فروشنوسازي و مدرنيزه كردن تجهيزاتضمانت و گارانتي قطعات نصب شده.

سرويس آسانسور

بازسازي آسانسورهاي قديمي، فرسوده، از رده خارج و يا آسانسورهايي كه از لحاظ ترافيك (شامل سرعت، ظرفيت و ...) پاسخگوي نياز كاربران نيست از ديگر خدمات شركت فني مهندسي فرپان مي باشد. بازسازي يا نوسازي آسانسور (به اصطلاح Modernization يا Reconstruction) به علل و عوامل گوناگوني وابسته است:

تعمير آسانسور

تعمير آسانسور :

خرابيهاي متعدد آسانسور و عدم قابليت رفع خطا بدون تغييرات اساسينوسازي ، ارتقاء تكنولوژي و افزايش امكانات آسانسور زيباسازي و مدرنيزه كردن تزيينات داخلي كابين آسانسور و دربها و شاسي هاي احضار بيرون كابين آسانسور در طبقات كاهش هزينه هاي تعميرات و نگهداري آسانسور پس از اجراي بازسازي يا نوسازي افزايش ضريب امنيت و ايمني با اجراي تعويض و نوسازي كامل قطعات فرسوده و غير قابل استفاده انطباق كل مجموعه با مفاد استاندارد چه از لحاظ آسانسور و چه از لحاظ ساختماني

ارتقاء پارامترهاي ترافيكي آسانسور و سازگاري اين پارامترها با نياز كاربران ساكن در مجموعه ساختمان (از جمله سرعت، ظرفيت، الگوريتم پاسخ دهي به احضارها و ...)افزايش كيفيت حركت از جمله نرمي جركت و حذف تكانه هاي بي مورد كابين آسانسوركاهش سر و صداي ناشي از حركت آسانسور چه در موتورخانه و چه در طبقات طراحي جديد و استفاده از تمامي ظرفيتهاي چاه آسانسور و حذف فضاهاي پرت و در نتيجه افزايش ظرفيت كابين آسانسوركاهش مصرف انرژي و هزينه هاي برق مصرفي آسانسور.

نگهداري آسانسور

در حدود 1200 ساعت كار تحقيقات آماري از كارشناسان، توليد كنندگان، بازرگانان و شركتهاي فعال در زمينه آسانسور و پله برقي و نيز انجام بيش از 250 ساعت مصاحبه هاي حضوري با اعضاي هيئت مديره و ساكنين 100 ساختمان مختلف با كاربري هاي متفاوت (مسكوني، اداري، تجاري، بيمارستاني ، خودروبر و ... ) در مناطق 6،5،4،3،2،1و7 شهري تهران بزرگ در فاصله زماني يك دهه (از آغاز سال 80 تا پايان سال 89) و در ساختمانهاي اداري از 5 توقف (17 متر طول مسير) تا 20 توقف (70 متر طول مسير) و به ظرفيت حداقل 4 نفر (320 كيلو گرم ) تا حداكثر 5000 كيلو گرم ، نتايج جالب و قابل تامل زير حاصل گرديد:

سرويس و نگهداري آسانسور

سرويس آسانسور :

حدود 5% آسانسورها با كيفيت عالي ، حدود 12% با كيفيت خوب ، حدود 20% با كيفيت متوسط و حدود 63 % با كيفيت حداقل نصب و در حال سرويس دهي مي باشند. محاسبات نشان مي دهد نوسازي و مدرنيزاسيون در آسانسورهاي با كيفيت عالي امكانپذير و قابل اجرا با هزينه مناسب ، در آسانسورهاي با كيفيت خوب امكانپذير و با هزينه بالا، در آسانسورهاي با كيفيت متوسط امكانپذير و غير اقتصادي و در آخر در آسانسورهاي با كيفيت حداقل بسيار پر هزينه مي باشد.

كابين آسانسور

اگر آسانسور يك ساختمان فاقد يك سرويسكار و كارشناس قابل اعتماد باشد ، ساكنين چگونه تشخيص دهند كه آسانسور نياز به نوسازي دارد؟

عدم اطمينان ساكنين از تطابق آسانسور با استانداردهاي بين المللي (آسانسور فاقد گواهينامه استاندارد باشد.)انتظار طولاني و بيش از حد كاربران در لابي جهت استفاده از آسانسورعدم رضايت مسافران از كيفيت استارت و استپ حركتي از جمله: هم سطح سازي غير دقيق كابين با طبقات يا سر و صداي غير عادي و تكانه هاي شديدتغيير نوع و كاربري ساختمان (ساختمان عوض شده ولي آسانسور خير)بيش از 10 سال از تاريخ نصب آسانسور گذشته است.آسانسور اغلب خود بخود خاموش ميشود.تأثير رواني منفي آسانسور بر ارزش مالي كل ساختمان

آسانسور

تعميرات (Overhaul) آسانسور :

تعميرات (Overhaul) آسانسور، در دو حالت: 1_تعميرات و نگهداري دوره اي و 2_تعميرات موردي انجام ميگردد. تعميرات دوره اي شامل آسانسورهايي است كه تحت قرارداد سرويس و نگهداري يك شركت بوده و وقوع هر مشكل مي بايست با اعزام تعميركاران و سرويس كاران شركت رفع گردد.

نگهداري آسانسور

تعمير و نگهداري آسانسور :

تعميرات موردي شامل آسانسورهايي بوده كه تحت نظارت هيچ شركتي نيست و چون به طور مرتب سرويس نمي شود از لحاظ ايمني ،كيفيت در سطح قابل قبول نمي باشد. اين مجموعه از ارائه خدمات در حالت دوم (تعميرات موردي) معذور بوده و به هيچ عنوان مسئوليت عمليات تعمير و سرويس موردي آسانسور، خارج از قالب قرارداد سرويس و نگهداري آسانسور نمي پذيرد. بنابراين در صورت خرابي آسانسور مي بايست خدمات در قالب جنرال سرويس و سرويس نگهداري صورت پذيرد. علت اين امر همانطور كه به اختصار در بخش سرويس و جنرال سرويس به آن پرداخته شد ضرورت تداوم عمليات سرويس و نگهداري براي يك آسانسور مي باشد.

نصب آسانسور

مشكلات يك آسانسور به دليل پيچيدگي و گستردگي قطعات موجود در يك آسانسور هميشه آشكار نيست و الزاما با يك بار تعمير و سرويس هيچ گاه سطح كيفي يك آسانسور به نقطه ايده آل نخواهد رسيد. در نتيجه ناديده گرفتن سرويس و نگهداري دوره اي منظم منجر به ايجاد صدمات و آسيبهاي چبران ناپذير به قطعات آسانسور شده كه بعضا با هزينه هاي بسيار بالا قابل رفع خواهند بود.

راه اندازي آسانسور

مواردي كه براي يك آسانسوري كه بطور منظم سرويس نمي گردد و بصورت موردي تعمير و سرويس مي گردد اتفاق مي افتد عبارتند از:

Response Time يا زمان پاسخ به احضار مسافران افزايش خواهد يافت Downtime يا زماني كه آسانسور قادر به سرويس نيست افزايش خواهد يافت، هزينه هاي تعمير افزايش خواهد يافت Service Time يا زماني كه آسانسور در حال سرويس است كاهش خواهد يافت، نارضايتي ساكنان و كاربران افزايش خواهد يافت، مهمتر از همه ضريب ايمني آسانسور كاهش خواهد يافت.

سرويس و نگهداري آسانسور

تلفن تماس بهينه ساز

سرويس و نگهداري آسانسور :

سرويس و نگهداري آسانسور عبارتست از بازييني كلي قطعات نصب شده و نظارت مستمر بر عملكرد كلي سيستم پس از نصب آسانسور. بطور كلي هيچ سيستم يا مكانيزمي وجود ندارد كه نيازمند سرويس و نگهداري و بازبيني دوره اي نباشد به ويژه سيستمهايي كه ايمني آنها نقش اساسي در عملكرد كلي سيستم ايفا مي نمايد و خرابي آنها باعث خطرات احتمالي جاني مي گردد. از اينرو اهميت سرويس و نگهداري آسانسور كمتر از اهميت نصب آسانسورنبوده و يك آسانسور صرفنظر از نوع آن و شركت سازنده آن ، مي بايست بطور منظم و حداقل ماهانه يك بار توسط شخص يا اشخاص متخصص تحت بازرسي منظم قرار گيرد.

سرويس و نگهداري آسانسور

تعميرات آسانسور :

سرويس و نگهداري آسانسور را از لحاظ توجيه پذيري اقتصادي نيز مي توان بررسي نمود. بطور كلي بديهي است اگر قطعه يا قطعاتي در شرف خرابي يا آستانه فرسودگي قرار بگيرند در صورتيكه به موقع تعويض يا تعمير نگردند احتمالا باعث اختلال در عملكرد قطعات ديگر نيز خواهند بود، و يا ممكن است خرابي آنها صدمات جبران ناپذيري به كل سيستم وارد نمايد. حتي وقوع خطرات جاني در بدترين حالت ممكن است. فرض كنيد طنابهاي فولادي (wire ropes) آسانسور يا همان سيم بكسل آسانسور در آستانه فرسودگي قرار گرفته است . اين فرسودگي و يا خوردگي سيم بكسلها باعث خوردگي فلكه هاي كششي موتور و هرزگرد مي شود بنابراين فلكه هاي كششي نيز در معرض فرسودگي قرار ميگيرند و در حالتيكه ترمز ايمني آسانسور (پاراشوت) فعال و تنظيم نباشد پارگي سيم بكسل باعث سقوط آسانسور شده و منجر به آسيب هاي جبران ناپذير جاني و مالي خواهد بود.

تعميرات آسانسور

بنابر مطالب فوق از لحاظ توجيه پذيري اقتصادي و از لحاظ ايمني و منطقي يك آسانسور صرف نظر از نوع و شركت سازنده ميبايست بطور منظم و حداقل ماهانه يك بار توسط شركتهاي داراي صلاحيت، تحت بازرسي منظم قرار گيرد.

تعمير آسانسور :

واحد سرويس و نگهداري بهينه ساز متشكل از سرويسكاران آموزش ديده و مجرب است،كه با تمام تجهيزات در تهران و شهرستانهاي حومه، آماده ارائه خدمات و سرويس در اسرع وقت بوده و رفع هر گونه خرابي و اجراي نگهداري پيشگيرانه در جهت افزايش عمر و كارايي دستگاه را بر عهده دارد. اين مجموعه با دارا بودن انبار قطعات قابليت ارائه خدمات سرويس ، نگهداري و جنرال سرويس حتي در ايام تعطيل را نيز دارد. سرويس و بازرسي در مجموعه فني مهندسي فرپان بر اساس چك ليست شركت صورت مي گيرد و از جمله خدمات قابل ارائه در اين مجموعه به اختصار مي توان گفت:

سرويس و نگهداري آسانسور مطابق با استاندارد بين المللي EN-81 آسانسورسرويس و نگهداري آسانسورهاي خاص، گيرلس، هيدروليك و پكيج هاي خارجيارائه چك ليست سرويس و نگهداري آسانسور به مدير ساختماناجراي جنرال سرويس (General Service) در ابتداي قرارداد سرويس و نگهداري آسانسورگارانتي قطعات نصب شده تحت پوشش قرارداد سرويس و نگهداري آسانسوراجراي تعميرات دوره اي توسط پرسنل متخصص و با تجربه شركتارائه خدمات پشتيباني و آموزش از طريق وب سايت (سيستم مشتريان)ارائه خدمات به ساختمانهاي خاص و پر ترافيك توسط سرويسكار مقيمارائه خدمات سرويس و نگهداري آسانسور به طور منظم و On timeرفع خرابي در اسرع وقت ارائه خدمات سرويس ، نگهداري و جنرال سرويس حتي در ايام تعطيل

تعمير آسانسور

چك ليست سرويس و نگهداري آسانسور:

در هر بازرسي ماهانه و ادواري، آسانسور بر اساس يك چك ليست بازرسي شده و وضعيت موارد موجود در چك ليست به مدير ساختمان ارائه مي گردد و تعميرات بر اساس سوابق چك ليست آسانسور صورت ميگيرد.

سرويس آسانسور

موتورخانه آسانسور:

بررسي دماي متوسط موتورخانه و سيستم ترموستات موتور آسانسور بررسي استحكام شاسي پايه موتوربازديد فيوزها و اتصالات جعبه سه فاز و سيستم ارتبازديد و تعويض روغن گيربكس موتور آسانسوربازديد شفت موتور و گيربكس آسانسوربازديد شيارهاي سيم بكسل فلكه كششي موتور و هرزگردهاتنظيم ترمز موتور و بازديد لنت ترمز موتور آسانسوربازديد سيم بكسل هاي آسانسورنظافت موتورخانه نظافت داخل موتور ژنراتور و فن موتور آسانسوربازديد گاورنر و اتصالات گاورنر آسانسوربازديد ترمينالها، اتصالات و قطعات تابلو فرمان آسانسورتست سيستم نجات اضطراري و دشارژ باطري هاي نجات اضطراري آسانسور

تعمير آسانسور

چاه آسانسور:

بازديد ميكروسوئيچهاي Limit حد و دور اندازهاي آسانسوربازديد و روغن كاري ريلهاي آسانسوربررسي كشش ارتجاعي سيم بكسلهاي آسانسوربازديد كابلهاي آسانسوربازديد روشنايي چاه آسانسوربازديد لقمه هاي ريل كابين و وزنه آسانسور بازديد زنجير تعادل زير قاب وزنه و كابين آسانسوربازديد كرپي ها و سربكسلهاي آسانسوربازديد اتصالات سيم بكسل به كابين و قاب وزنه آسانسوربررسي كفشكهاي كابين و وزنه آسانسور بررسي روغندانهاي آسانسور بررسي ترمز ايمني پاراشوت و اتصالات ميله پاراشوت به سيم بكسل گاورنر آسانسوربررسي اتصالات و پيچ و مهره هاي يوك كابين آسانسوربازديد سنسور آهنربا و آهنرباهاي آسانسور بررسي اتصالات، ترمينالها و دكمه هاي جعبه revision آسانسوربازديد ضربه گير (بافرها) كابين و قاب وزنه آسانسور بازديد گاورنر پايين و استپ قارچي چاهك پايين آسانسور

سرويس و نگهداري آسانسور

درب هاي طبقات لولايي آسانسور:

بازديد قفلها، بازديد كنتاكتهاي درب، بازديد مگنت درب بازكن، بازديد فنر درب ها، بازديد ديكتاتورها، تنظيم دربها، روغن كاري لولاهاي دربها

درب آسانسور

درب هاي طبقات تمام اتوماتيك آسانسور :

بازديد قفلها، بازديد كنتاكهاي درب، بازديد كفشكهاي زير درب، نظافت شيارهاي درب، بازديد مكانيزم و موتور سردرب

درب تمام اتوماتيك آسانسور

كابين و طبقات آسانسور:

بازديد كابين و طبقات آسانسور

بازديد شستي احضار طبقات، بازديد شستي احضار كابين، بازديد روشنايي كابين، بازديد فن و كليد فن، بازديد موزيك و اعلام طبقات، بازديد صفحه نمايش شستي كابين، بازديد عملكرد درب كابين آسانسور

كابين آسانسور

جنرال سرويس آسانسور :

جنرال سرويس آسانسور در واقع عملياتي است كه در شروع فرآيند سرويس و نگهداري آسانسور توسط يك شركت خاص جهت شناسايي ، رفع اساسي عيوب و انطباق كل مجموعه با اصول استاندارد، انجام مي شود. اين عمليات بسته به وضعيت آسانسور ممكن است شامل (اورهال overhaul - تعميرات) يا بازسازي اساسي و يا شامل تنظيمات سطحي و معمولي يك آسانسور باشد.

كابين آسانسور

عموما سرويس و نگهداري يك آسانسور بدون جنرال سرويس امكان پذير نيست ، فرض كنيد يك آسانسور به دليل نقص فني در سيستم مكانيكي ، باعث مراجعه متعدد سرويسكار در فواصل زماني كوتاه جهت رفع خرابي آسانسور مي گردد، اگر سرويسكار نسبت به رفع اساسي مشكل مربوطه اقدام نكند، زحمات و مراجعات مكرر ادامه داشته و اين مسئله باعث ضرر طرفين (سرويسكار و ساكنين ساختمان) خواهد بود. بنابراين عمليات اساسي و كلي مورد نياز براي رفع خرابي در قالب جنرال سرويس تعريف مي گردد.

سرويس آسانسور

جنرال سرويس آسانسور

جنرال سرويس آسانسور ممكن است شامل بازسازي يك آسانسور نيز باشد. در واقع اگر مجموع قطعات يك آسانسور دچار فرسودگي شده و به پايان عمر خود نزديك شود قبل از بروز فاجعه مي بايست نسبت به تعويض ، نوسازي و ارتقاء قطعات آن اقدام نمود. در حقيقت اين امر زماني اتفاق مي افتد كه تعميرات و تعويض جزئي و داخلي قطعات در حالت كلي مقرون به صرفه و منطقي نبوده و صرفا تعويض كامل قطعات عمدتا مطلوب خواهد بود.

تعميرات آسانسور

مهمترين و اساسي ترين بخش از مقوله جنرال سرويس (همچنين خود عمليات سرويس و نگهداري آسانسور) شناسايي عوامل پيدا و پنهان محيطي و داخلي در فرسايش مكانيكي و الكتريكي قطعات آسانسور بوده كه اين قطعات به دليل وجود اين عوامل بطور مداوم در معرض تخريب، خوردگي و فرسودگي هستند. از اينرو آشنايي با مواد اوليه، نحوه ساخت و عملكرد كلي آنها جزء ضروري و لاينفك رفع عيوب مي باشد. نتيجه گيري منطقي اين است كه همواره انتخاب نوع قطعات و نحوه نصب آنها چه در جنرال سرويس و چه در نصب آسانسورتعيين كننده كيفيت و هزينه هاي سرويس و نگهداري و ميزان رضايت خود ساكنين از آسانسور خواهد بود.

آسانسور

فاكتورهايي كه در جنرال سرويس توسط يك شركت مورد ارزيابي قرار مي گيرد عبارتند از:

رعايت استانداردها و ضرايب ايمنيتناسب و هماهنگي در انتخاب تجهيزات با نيازهاي كاربرانمسئوليت پذيري و ايفاي تعهدات چه در جنرال سرويس و چه در سرويس نگهداري قطعاتدوام و عمر تجهيزات انتخابيكاهش هزينه هاي سرويس و نگهداري و خدمات پس از فروشنوسازي و مدرنيزه كردن تجهيزاتضمانت و گارانتي قطعات نصب شده.

سرويس آسانسور

بازسازي آسانسورهاي قديمي، فرسوده، از رده خارج و يا آسانسورهايي كه از لحاظ ترافيك (شامل سرعت، ظرفيت و ...) پاسخگوي نياز كاربران نيست از ديگر خدمات شركت فني مهندسي فرپان مي باشد. بازسازي يا نوسازي آسانسور (به اصطلاح Modernization يا Reconstruction) به علل و عوامل گوناگوني وابسته است:

تعمير آسانسور

تعمير آسانسور :

خرابيهاي متعدد آسانسور و عدم قابليت رفع خطا بدون تغييرات اساسينوسازي ، ارتقاء تكنولوژي و افزايش امكانات آسانسور زيباسازي و مدرنيزه كردن تزيينات داخلي كابين آسانسور و دربها و شاسي هاي احضار بيرون كابين آسانسور در طبقات كاهش هزينه هاي تعميرات و نگهداري آسانسور پس از اجراي بازسازي يا نوسازي افزايش ضريب امنيت و ايمني با اجراي تعويض و نوسازي كامل قطعات فرسوده و غير قابل استفاده انطباق كل مجموعه با مفاد استاندارد چه از لحاظ آسانسور و چه از لحاظ ساختماني

ارتقاء پارامترهاي ترافيكي آسانسور و سازگاري اين پارامترها با نياز كاربران ساكن در مجموعه ساختمان (از جمله سرعت، ظرفيت، الگوريتم پاسخ دهي به احضارها و ...)افزايش كيفيت حركت از جمله نرمي جركت و حذف تكانه هاي بي مورد كابين آسانسوركاهش سر و صداي ناشي از حركت آسانسور چه در موتورخانه و چه در طبقات طراحي جديد و استفاده از تمامي ظرفيتهاي چاه آسانسور و حذف فضاهاي پرت و در نتيجه افزايش ظرفيت كابين آسانسوركاهش مصرف انرژي و هزينه هاي برق مصرفي آسانسور.

نگهداري آسانسور

در حدود 1200 ساعت كار تحقيقات آماري از كارشناسان، توليد كنندگان، بازرگانان و شركتهاي فعال در زمينه آسانسور و پله برقي و نيز انجام بيش از 250 ساعت مصاحبه هاي حضوري با اعضاي هيئت مديره و ساكنين 100 ساختمان مختلف با كاربري هاي متفاوت (مسكوني، اداري، تجاري، بيمارستاني ، خودروبر و ... ) در مناطق 6،5،4،3،2،1و7 شهري تهران بزرگ در فاصله زماني يك دهه (از آغاز سال 80 تا پايان سال 89) و در ساختمانهاي اداري از 5 توقف (17 متر طول مسير) تا 20 توقف (70 متر طول مسير) و به ظرفيت حداقل 4 نفر (320 كيلو گرم ) تا حداكثر 5000 كيلو گرم ، نتايج جالب و قابل تامل زير حاصل گرديد:

سرويس و نگهداري آسانسور

سرويس آسانسور :

حدود 5% آسانسورها با كيفيت عالي ، حدود 12% با كيفيت خوب ، حدود 20% با كيفيت متوسط و حدود 63 % با كيفيت حداقل نصب و در حال سرويس دهي مي باشند. محاسبات نشان مي دهد نوسازي و مدرنيزاسيون در آسانسورهاي با كيفيت عالي امكانپذير و قابل اجرا با هزينه مناسب ، در آسانسورهاي با كيفيت خوب امكانپذير و با هزينه بالا، در آسانسورهاي با كيفيت متوسط امكانپذير و غير اقتصادي و در آخر در آسانسورهاي با كيفيت حداقل بسيار پر هزينه مي باشد.

كابين آسانسور

اگر آسانسور يك ساختمان فاقد يك سرويسكار و كارشناس قابل اعتماد باشد ، ساكنين چگونه تشخيص دهند كه آسانسور نياز به نوسازي دارد؟

عدم اطمينان ساكنين از تطابق آسانسور با استانداردهاي بين المللي (آسانسور فاقد گواهينامه استاندارد باشد.)انتظار طولاني و بيش از حد كاربران در لابي جهت استفاده از آسانسورعدم رضايت مسافران از كيفيت استارت و استپ حركتي از جمله: هم سطح سازي غير دقيق كابين با طبقات يا سر و صداي غير عادي و تكانه هاي شديدتغيير نوع و كاربري ساختمان (ساختمان عوض شده ولي آسانسور خير)بيش از 10 سال از تاريخ نصب آسانسور گذشته است.آسانسور اغلب خود بخود خاموش ميشود.تأثير رواني منفي آسانسور بر ارزش مالي كل ساختمان

آسانسور

تعميرات (Overhaul) آسانسور :

تعميرات (Overhaul) آسانسور، در دو حالت: 1_تعميرات و نگهداري دوره اي و 2_تعميرات موردي انجام ميگردد. تعميرات دوره اي شامل آسانسورهايي است كه تحت قرارداد سرويس و نگهداري يك شركت بوده و وقوع هر مشكل مي بايست با اعزام تعميركاران و سرويس كاران شركت رفع گردد.

نگهداري آسانسور

تعمير و نگهداري آسانسور :

تعميرات موردي شامل آسانسورهايي بوده كه تحت نظارت هيچ شركتي نيست و چون به طور مرتب سرويس نمي شود از لحاظ ايمني ،كيفيت در سطح قابل قبول نمي باشد. اين مجموعه از ارائه خدمات در حالت دوم (تعميرات موردي) معذور بوده و به هيچ عنوان مسئوليت عمليات تعمير و سرويس موردي آسانسور، خارج از قالب قرارداد سرويس و نگهداري آسانسور نمي پذيرد. بنابراين در صورت خرابي آسانسور مي بايست خدمات در قالب جنرال سرويس و سرويس نگهداري صورت پذيرد. علت اين امر همانطور كه به اختصار در بخش سرويس و جنرال سرويس به آن پرداخته شد ضرورت تداوم عمليات سرويس و نگهداري براي يك آسانسور مي باشد.

نصب آسانسور

مشكلات يك آسانسور به دليل پيچيدگي و گستردگي قطعات موجود در يك آسانسور هميشه آشكار نيست و الزاما با يك بار تعمير و سرويس هيچ گاه سطح كيفي يك آسانسور به نقطه ايده آل نخواهد رسيد. در نتيجه ناديده گرفتن سرويس و نگهداري دوره اي منظم منجر به ايجاد صدمات و آسيبهاي چبران ناپذير به قطعات آسانسور شده كه بعضا با هزينه هاي بسيار بالا قابل رفع خواهند بود.

راه اندازي آسانسور

مواردي كه براي يك آسانسوري كه بطور منظم سرويس نمي گردد و بصورت موردي تعمير و سرويس مي گردد اتفاق مي افتد عبارتند از:

Response Time يا زمان پاسخ به احضار مسافران افزايش خواهد يافت Downtime يا زماني كه آسانسور قادر به سرويس نيست افزايش خواهد يافت، هزينه هاي تعمير افزايش خواهد يافت Service Time يا زماني كه آسانسور در حال سرويس است كاهش خواهد يافت، نارضايتي ساكنان و كاربران افزايش خواهد يافت، مهمتر از همه ضريب ايمني آسانسور كاهش خواهد يافت.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 3

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 54
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 102
  • بازدید سال : 567
  • بازدید کلی : 44714
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی